Eerste druk van Lady Midnight

11312183_955986784447747_1368967567_n

Het duurt nog wel even voordat Lady Midnight uit komt (8 Maart 2016), maar iedereen die graag de eerste druk van de hardcover wil hebben, kan Lady Midnight maar het beste zo snel mogelijk reserveren of bestellen bij de (online) boekhandel.

Waarom? Omdat de eerste editie van Cassandra’s boeken altijd een paar leuke extra’s bevat!

Meestal staat er een extra kort verhaal aan het einde van het boek (zoals bij Clockwork Angel en Clockwork Prince), of, zoals bij Clockwork Princess, stond er op de binnenkant van de omslag een stamboom van de Herondale, Carstairs en Lightwood familie’s.

Over de eerste druk van Lady Midnight heeft Cassandra het volgende gezegd.

Every first page will be hand-stamped with a rune.

Even more specially, each first edition will contain a full short story.

Cassandra schreef ook dat in het extra korte verhaal de personages uit The Mortal Instruments zullen voorkomen.

There is mention in Lady Midnight, when one of the TMI characters drops by, that the characters have come from a party. I decided to write the short story of that party, so we could check in more thoroughly, emotionally with the TMI characters,to see what’s going on with them and how it ties into the events of TDA. It’s a chance to check in on couples, life, politics, and just see how things are going for everyone: we’ll obviously see Jace, Clary, Magnus, Alec, Bat and Maia, Simon and Isabelle, baby Max, Jocelyn and Luke and Lily and some of the characters from Tales from Shadowhunter Academy — and, it’s not just any party; the night contains a marriage proposal for one of our couples.

De eerste druk zal bestaan uit 1 miljoen boeken (1 MILJOEN!), waarna er een nieuwe druk wordt uitgegeven waarin de bovengenoemde extra’s niet in zullen staan.

Dus maar snel bestellen! ;)

Bron

11 comments

  1. Waar kan je het boek dan bestellen? Want ik heb al op heel erg veel sites gekeken, maar nergens staat er iets bij van dat het een eerste editie of zo is..

    Like

  2. (Sorry voor de late reactie, we waren eventjes op vakantie) Klopt, dat staat er dus niet bij. Je kunt gewoon de Amerikaanse hardcover bestellen; de isbn daarvan is 9781442468351. Onze ervaring is dat als je het boek gewoon vooraf besteld je eigenlijk vrijwel altijd de eerste druk ontvangt. Ik heb mijn eigen exemplaar van City of Heavenly Fire via Bol voorbesteld, en dat was gewoon de eerste druk, en hetzelfde had ik met Clockwork Princess, die ik bij Book Depository had voorbesteld. De meeste sites in Nederland (zoals Bol en dergelijke) hebben Lady Midnight momenteel nog niet online staan. Die hebben dat meestal pas een paar maanden van te voren of iets dergelijks. Op buitenlandse sites zoals Amazon en Book Depository kun je Lady Midnight al wel vinden door op de isbn code te zoeken. Hopelijk is het nu wat duidelijker. :)

    Liked by 1 persoon

  3. Geeft niet, je moet lekker kunnen genieten van je vakantie! Ja dank je, hier kan ik wel wat mee, het eerste behulpzame advies wat ik heb gekregen, dus bedankt! Hopelijk had je een fijne vakantie

    Like

  4. Hoi, ik ben naar Amazon gegaan en heb die code ingevoerd, heb dan lady midnight gekregen. maar is dat wel ECHT de 1e druk dan?

    Like

  5. En nu ben ik bij book depository, maar ik kan het daar dan ook bestellen ook al zit ik niet in de UK? want ik wil heel graag de hardcover editie met zoals hierboven staat… echt heel graag. Kan ik het daar bestellen of niet?

    Like

  6. Hoi! Ja, als je hem vooraf besteld zou je echt wel de eerste druk moeten krijgen. Cassandra heeft gezegd dat de eerste druk uit 1 miljoen exemplaren van het boek zal bestaan, dus ik denk dat je daarmee wel oke zit. Het is natuurlijk nooit 100% te garanderen, maar tot nu toe heb ik zelf altijd de eerste druk van haar boeken ontvangen, en ik heb ze bij verschillende sites besteld (Amazon, Book Depository en Bol). :)

    Like

  7. Ja hoor, bij Book Depository hebben ze wereldwijd gratis verzending. Alleen kan het eventjes duren voordat je je boek ontvangt (meestal tussen de 1-2 weken) en je hebt Paypal (vergelijkbaar met iDeal) of een creditcard nodig om te betalen.
    De isbn van de hardcover is 9781442468351.

    Like

  8. Ik vroeg me af of je een goede ervaring hebt met bestellen bij de site Book Depository. Ik wil daar heel graag pre-orderen maar ik heb er nog nooit iets besteld en ik weet niet wat ik ervan moet verwachten, of het een goede service is, of de boeken goed aankomen enzovoort.. Als je me zou willen helpen zou dat geweldig zijn!

    Like

  9. Ja hoor, op zich heb ik altijd goede ervaringen met Book Depository. Ik bestel er al bijna drie jaar. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat het even kan duren voordat je het boek binnen krijgt. De levertijd zit meestal tussen de 1 en 3 weken (hoewel je het vaak al na 1 week binnen krijgt). Een nadeel is dat je geen track en trace code krijgt, dus je kunt de zending niet volgen. Bij pre-order boeken kan het bij hen voorkomen dat ze die al een week van te voren versturen (niet altijd!) en dan heb je het boek dus wel snel.
    Een ander minpuntje is soms de verpakking. De ene keer verpakken ze het in een luchtkussen envelop (meestal bij paperbacks) die soms wel eens kapot gaan, en een andere keer doen ze het in karton wat natuurlijk stukken steviger is. Ik denk dat ze Lady Midnight wel in karton zullen doen, want het is een behoorlijk groot en zwaar boek, en het past sowieso niet door de brievenbus. Het ergste wat ik heb meegemaakt was een kleine vouw in de omslag of de rug van een boek.
    Book Depository heeft wel hele goede service: Ik heb twee keer gehad dat ik een boek niet heb ontvangen, maar na een mailtje kreeg ik gelijk een nieuw exemplaar toegestuurd.
    Dus het loont zeker de moeite om bij hen te bestellen (want ze zijn meestal wel het goedkoopste), maar er zijn dus wel een paar dingetjes waar je rekening mee moet houden.

    Like

Reageren

